mandag 30. august 2010

Nrh grunnkurs i Molde

Det er lenge siden det var noen godkjente ekvipasjer og et etablert miljø i Norske redningshunder i Molde. Jeg er faktisk usikker på om det noen gang har vært det? I så fall blir jeg glad hvis noen kan informere meg :) Uansett, i helgen ble første del av grunnkurs (teorien) arrangert i Molde. 10 deltagere fra Molde og Sunnmøre deltok. Jeg har tatt dette tidligere, så jeg var med for å hjelpe til med det praktiske. Alle deltakerne bestod, været var strålende og jeg fikk noen vellykkede treningsøkter mellom slagene, når jeg ikke var opptatt kaffekoking og andre sekretærsysler...

Neste helg er det klart for del to, praktisk del/utmarsj, og deretter blir det en helg med førstehjelp. Forhåpentligvis ser vi starten av et gryende redningshundmiljø i Nordmøre/Romsdal :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar